Založ si blog

Ťažký život DJa

V mladosti som býval pomerne úspešný DJ, a aj keď už sa hraniu po nočných kluboch a baroch pomerne striktne vyhýbam, stáva sa mi, že si ma objednajú ako DJa na súkromnú párty, kde chcú napríklad 80s hudbu. Niekedy zasa firemný večierok, keď chcú oldies párty, ba dokonca som v posledných rokoch odohral aj niekoľko svadieb.

A to je aj téma tohto blogu, ktorý je celkom pravdivý, i keď Vám bude znieť skôr ako fejtón. Osoby účinkujúce v tomto skutočnom príbehu nebudem menovať.

Ozvala sa mi pani, že sa bude vydávať, berie si za manžela cudzinca a chceli by mať dobrú hudbu. Poznamenala, že majú na mňa dobré referencie. Termín mi vyhovoval, pani znela v telefóne príjemne, a keďže ja vlastne ani nič iné ako robiť s muzikou neviem, tak som pristúpil na stretnutie s budúcimi novomanželmi.

To, že mali obaja vek nad 40 rokov ma už veľmi neprekvapilo, lebo to je teda aspoň v oblasti hlavného mesta pomerne časté. Pán bol z krajiny , kde sa hovorí po francúzsky, ale vedel trochu aj po anglicky. Pani na mňa hovorila výhradne slovensky, ale s nastavajúcim hovorila anglicky, ale s veľmi skromnou slovnou zásobou a prakticky bez gramatiky. Ako prezradila, po francúzsky nevie ani zaťať.

Po krátkom zoznámení začali na mňa chrliť hudobné požiadavky: Pani: “Viete,  prídu mi kolegyne z prace nuž Vondráčková,  Gott, Michal David a podobne hity musia byť!“

Ja:“Rozumiem“

Pán, lámane anglicky: „Prídu mi známi z bretónska, je dôležité im zahrať niekoľko tradičných bretónskych a francúzskych piesni- zoznam Vám pošlem“

Ja: „Ok“

Prerušuje nás naliehavo pani: „Prídu mi aj deti z prvého manželstva, oni fičia na tých súčasných hitoch, veď vy to isto poznáte a spieva :“Wake me up when it´s all over“

Ja: „Jasné“

Nesmelo opäť pán: „Na začiatku 90 tych rokov som organizoval rave party, potešili by ma aj elektronické hity z toho obdobia“

Zastavuje ho pani, ktorá silno gestikuluje a vraví: „Aby som nezabudla, dôležité sú aj ľudovky, dúfam že máte všetky slovenské ľudovky, je to dôležité!“ zdôrazňuje pani.

Ja už nekomentujem, len pozorujem.

Pokračuje pán s angličtinou silne podfarbenou francúzskym dialektom: „Máte aj nejaký hip hop, najlepšie francúzsky, ale ten až po polnoci…“,do toho skáče pani a pýta sa ma „čo hovorí?“

„Pán by rád po polnoci hip hop“

Ona: “Žiadny hip hop,  preložte mu to“ a už to nevydrží a kričí naňho: „Darling, this my wedding and my music, this is Slovakia, not hip hop!“

On“ Ok, my darling“ a zamrmlal niečo v zmysle, že po polnoci to je jedno, načo ona rezolútne argumentuje slovensky- cezo mňa, aby som mu povedal , že nech zabudne!

Vycítil som, že keď sa tu s nimi zdržím ešte pár minút, tak zo svadby nič nebude…našťastie submisívny cudzinec, očarený slovenskou krásou ešte aj po štyridsiatke, sa dáva definitívne do defenzívnej polohy, akurát apeluje na bretónske hity pre niekoľko párov, ktorých vek prekračuje 80 rokov, a z ktorých nepoznám absolútne nič!

Kým oni riešili presun z radnice do reštaurácie a kvetinovú výzdobu, tak som začal uvažovať, ako  tento vzťah vlastne mohol vzniknúť. Rozumiem, že jazyk nie je vždy priorita, viem precítiť, že tam prebehla iskra, vraví sa u nás na Slovensku – srdcu nerozkážeš, ale resumé je, že títo ľudia sa mi po tomto stretnutí už viac neozvali.

Teraz neviem či usúdili, že som mizerný DJ, alebo či sa svadba vôbec konala….

Lipnutie

14.12.2022

Lipnutie je vždy a v každej situácii negatívne. Časté býva lipnutie v partnerskom zväzku. Aj keď majú partneri medzi sebou láskou naplnený harmonicky vzťah, lipnutie ho môže len narušiť, v horšom prípade celkom zničiť. V prípade, keď sa partneri rozídu, pretože láska vyprchala a jeden z partnerov naďalej lipne na bývalom partnerovi, ide o silne patologicky jav. [...]

Tuzex

20.09.2022

Detstvo aj dospievanie som prežil v obci v bezprostrednej blízkosti nášho hlavného mesta. V tom období, na prelome sedemdesiatych o osemdesiatych rokov minulého storočia, bol u nás v krajine akútny nedostatok určitého druhu tovaru. Dalo by sa vlastne povedať, že všetkého tovaru. Optikou mladého chalana sa to prejavilo najmä v móde, teda v obliekaní a samozrejme [...]

Nole

09.01.2022

Myslím, že už od roku 2008 chodím s celou rodinou za dvojicou ľudí, manželmi, ktorí žijú v chalúpke v hlbokom lese nad Terchovou. Tí ľudia sa rozhodli, žiť mimo civilizácie bez elektriny a wifi, ale to nie je v tomto príbehu teraz podstatné. Postupne týchto manželov objavili stovky pútnikov, alebo ak chcete hľadačov zo Slovenska aj Čiech. Nikomu nevadia so svojim [...]

Grasalkovičová záhrada

Bratislava opäť symbolicky otvára svoje brány, konajú sa mestské dni

20.04.2024 08:57

Pripravené sú prehliadky bežne neprístupných miest, výstavy, divadelné predstavenia, koncerty, workshopy či jazdy historickými vozidlami i Propelerom na druhú stranu Dunaja.

Európska únia / EÚ / Brusel /

Hrabko: EÚ nemôže meniť eurofondy podľa výsledkov parlamentných volieb

20.04.2024 07:52

List KDH do Bruselu, ktorý žiada, aby občania Slovenska neboli trestaní odobraním eurofondov, považuje publicista za posolstvo dovnútra štátu.

vojna na Ukrajine, Charkov

ONLINE: Chcú Rusi obsadiť Charkov? Lavrov naznačil, že by tvoril 'sanitárnu zónu' okolo Ruska

20.04.2024 07:35

Ruský záujem o Charkov môže súvisieť s vytvorením "sanitárnej zóny" okolo ruských obcí, aby boli mimo dostrelu ukrajinskej armády.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 39
Celková čítanosť: 183260x
Priemerná čítanosť článkov: 4699x

Autor blogu

Kategórie