Založ si blog

Utečenci

Dlhší čas som odolával písať a vôbec vyjadrovať sa na tému migranti. Áno, názor som mal a od začiatku prakticky rovnaký, a v tomto prípade- zdá sa- názor väčšiny spoločnosti. Avšak  po útokoch v Paríži to zašlo až tak ďaleko, že tá minoritná spoločnosť „záchrancov“ migrantov sa zmohla na sociálnych sieťach na jedinú reakciu a to, že teraz bude ešte viac „náckov“.

Vždy mi je smutno zo seba, keď niečo alebo niekoho neviem precítiť. Veľmi sa usilujem precítiť každučkú situáciu, konanie, ľudské vlastnosti- často tie na pohľad najhlúpejšie, animálne správanie a podobne. Celkom mi to ide, ale potom príde takáto situácia medzinárodného významu, kde sa moja empatia končí a nejako mi nedarí precítiť tých mojich aktuálnych diskutérov, ktorí vidia asi aj vo mne nehumánnu bytosť- ba možno aj rasistu.

Vyberiem len dva aspekty na ktoré nenachádzam u zástancov neoliberalnej migračnej politiky odpoveď:

  1. Od začiatku považujem za nesmierne pokrytecké pomáhať prakticky len jednej skupine obyvateľov, ktorí sem do Európy prichádzajú, síce často na primitívnych plavidlách, ale v každom prípade každý z nich mal niekoľko tisíc euro na podvodníckeho pašeráka ľudí.

Prichádzajú sem väčšinou chlapi v najlepšom veku, často prekvapivo v značkovom oblečení presne nabriefovaní kam presne majú ísť a čo majú žiadať. Keď chcete pomáhať, a najmä tak veľkoryso a nezištne, tak prečo nepomáhať tým z môjho pohľadu naozaj zbedačeným, nešťastným a naozaj hladným ľuďom a predovšetkým deťom v centrálnej Afrike? To nikomu nevadí, že tam žije niekoľko desiatok, možno sto miliónov ľudí, ktorí nemajú naozaj čo do úst?

Kto tu ma skutočný záujem, že otvárame práve týmto migrantom dvere?

  1. V poriadku, môžte argumentovať, že tam je vojna. Mohol by som Vám povedať, že podľa ľudí z terénu,  tých dobrovoľných organizácii v zberných táboroch, je len asi tretina migrantov skutočne zo Sýrie, kde aktuálne prebieha vojna, Chcem však poukázať skôr na tú druhú skutočnosť, ktorú mi nejako nejde precítiť: Ako môže niekto súhlasiť s tým, aby neplatili pravidlá Schengenu? To predsa nie je nacizmus ani xenofóbia, keď niekto naliehavo volá po dodržiavaní pravidiel! Nebol by som si to ešte pred rokmi myslel, ale môj obdiv v tejto oblasti má jednoznačne Orbán v Maďarsku, lebo od začiatku utečeneckej krízy na tom trvá, bez ohľadu na kritiku z rozličných strán. A teraz sa vykašlite na jeho ostatné prešľapy, pretože hovorím o utečeneckej kríze a v nej postupuje z môjho pohľadu správne.

Ako to môže niekoho čo i len napadnúť,  púšťať sem ľudí bez evidencie, často cestovných dokladov a podobne v období, kedy robí galibu po celom svete prakticky už na dennej báze islamsky štát? Ľuďom vravievam, že si nemajú brať veci osobne, paradoxne mňa sa dotýka, keď ma niekto dáva dokopy s Kotlebovcami, alebo ma nálepkuje „náckovskymi“ titulmi. Nie je to však v mojom prípade sebaľútosť, je to skôr frustrácia, že môže byť niekto myšlienkovo až tak nekritický, že sa mi to celé naozaj ťažko preciťuje.

Lipnutie

14.12.2022

Lipnutie je vždy a v každej situácii negatívne. Časté býva lipnutie v partnerskom zväzku. Aj keď majú partneri medzi sebou láskou naplnený harmonicky vzťah, lipnutie ho môže len narušiť, v horšom prípade celkom zničiť. V prípade, keď sa partneri rozídu, pretože láska vyprchala a jeden z partnerov naďalej lipne na bývalom partnerovi, ide o silne patologicky jav. [...]

Tuzex

20.09.2022

Detstvo aj dospievanie som prežil v obci v bezprostrednej blízkosti nášho hlavného mesta. V tom období, na prelome sedemdesiatych o osemdesiatych rokov minulého storočia, bol u nás v krajine akútny nedostatok určitého druhu tovaru. Dalo by sa vlastne povedať, že všetkého tovaru. Optikou mladého chalana sa to prejavilo najmä v móde, teda v obliekaní a samozrejme [...]

Nole

09.01.2022

Myslím, že už od roku 2008 chodím s celou rodinou za dvojicou ľudí, manželmi, ktorí žijú v chalúpke v hlbokom lese nad Terchovou. Tí ľudia sa rozhodli, žiť mimo civilizácie bez elektriny a wifi, ale to nie je v tomto príbehu teraz podstatné. Postupne týchto manželov objavili stovky pútnikov, alebo ak chcete hľadačov zo Slovenska aj Čiech. Nikomu nevadia so svojim [...]

strategický bombardér Tu-22M3m pád ruského lietadla, vojna na Ukrajine

VIDEO: Zostrelili sme Rusom strategický nadzvukový bombardér, hlási Ukrajina. Moskva priznala stratu

19.04.2024 10:20

Podľa ukrajinskej vojenskej rozviedky (HUR) bol bombardér zostrelený v oblasti 300 kilometrov od Ukrajiny.

bytovka, Čadca

Bytovku z centra Čadce idú zrovnať so zemou. Kam pôjdu jej obyvatelia?

19.04.2024 10:03

Problémový dom chce zdemolovať vlastník, hoci tam stále žijú niekoľkí ľudia. Náhradné bývanie hľadajú ťažko, mesto sa im snaží pomôcť.

migranti na poľsko-bieloruskej hranici

VIDEO: Rebríky, palice, plyn, agresívni ľudia. Lukašenko znova zaplavuje Poliakov migrantmi

19.04.2024 10:00

Poľsko znovu čelí návalu cudzincov, ktorí sa z východného smeru usilujú preniknúť na jeho územie.

policia meranie rachlosti radar

Pezinská Baba nie je diaľnica. Vodič dvojnásobne prekročil rýchlosť, prišiel o „papiere“

19.04.2024 09:56

Vodič išiel na Pezinskej Babe rýchlosťou 137 kilometrov za hodinu.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 39
Celková čítanosť: 183231x
Priemerná čítanosť článkov: 4698x

Autor blogu

Kategórie