Založ si blog

Strach

Vyhýbam sa akokoľvek komentovať politické dianie na Slovensku. Nakoniec to, čo sa u nás deje, komentuje každý. Chcem Vám ponúknuť, čo možno najstručnejšie môj pohľad na tému, ktorá z môjho pohľadu je najväčší problém dnešnej doby. Aspoň teda v našej krajine. Je to strach.

Sám som sa od detstva často bál. Keď som videl horor, keď niekto v dedine zomrel, neskôr rakoviny, opustenia, biedy… Bolo toho dosť. Keď som sa v dospelosti začal „hľadať“, tak som narazil najprv na niekoľko múdrych kníh, a potom aj na konkrétnych ľudí, ktorí ma významným spôsobom ovplyvnili na mojej ceste životom. Fundament ich učenia bol vždy vlastne rovnaký- nebáť sa. Nemyslím si, že je tu teraz priestor písať o tom, ako ja dnes vnímam smrť a umieranie. Ako je to vlastne so smrťou, ako takou, keď sa na ňu dívame z jednoty, aspoň na chvíľu vymanení z ega. Ale to je-chápem, ťažšia téma a rozhodne nie pre každého.

Skúste mi však uveriť, že nie je sa čoho v skutočnom živote báť. Princíp súčasného strašenia obyvateľov kopaním hrobov a prudkým nárastom mŕtvych je zvrhlí. Je múdre byť zodpovedný, ohľaduplný a starať sa o svoje zdravie. Nenechajte sa však strašiť. Sám som presne pred mesiacom prekonal covid 19. Áno, aj ja som sa preľakol, keď som sa s prejavmi chrípky išiel radšej otestovať a večer mi pípla sms , že som pozitívny. Aj manželka a syn. Neboli sme bezpríznakoví. Ležali sme, najmä my dvaja dospelí, 2 týždne v posteli a príbuzní nám pred dvere nosili nákup. Pokašliavam ešte aj dnes. Ale nie je tam miesto na strach, pretože viem celkom isto, že veci sa dejú presne tak, ako majú a my to pramálo ovplyvníme. A už vôbec ničomu nepomôžeme , keď sa budeme navyše báť , alebo budeme prehnane úzkostlivý. Najmä netreba na ničom lipnúť. Každý deň sa snažte žiť, tak aby ste mali život naplnený. Milujem život, malú vnučku, moju rodinu , prácu. Všetko to je pre mňa zázrak. Ale s pokorou rešpektujem, že tu nič nie je na stálo.. Ani ja. Ani vy. Viete prečo vám toto vravím? Viem , že to znie pre niekoho edukačne. Ale , keď to precítite, tak sa prestanete báť. A nič sa Vám potom nestane. Pretože ten psychosomaticky faktor – strach, je často nebezpečnejší ako vírus, baktéria a podobne. Veľmi mi je ľúto, že nás tí ľudia, ktorí majú viesť tuto krajinu permanentne a každodenne strašia. Myslím si, že je to preto, lebo majú sami strach. Strach zo seba.

Lipnutie

14.12.2022

Lipnutie je vždy a v každej situácii negatívne. Časté býva lipnutie v partnerskom zväzku. Aj keď majú partneri medzi sebou láskou naplnený harmonicky vzťah, lipnutie ho môže len narušiť, v horšom prípade celkom zničiť. V prípade, keď sa partneri rozídu, pretože láska vyprchala a jeden z partnerov naďalej lipne na bývalom partnerovi, ide o silne patologicky jav. [...]

Tuzex

20.09.2022

Detstvo aj dospievanie som prežil v obci v bezprostrednej blízkosti nášho hlavného mesta. V tom období, na prelome sedemdesiatych o osemdesiatych rokov minulého storočia, bol u nás v krajine akútny nedostatok určitého druhu tovaru. Dalo by sa vlastne povedať, že všetkého tovaru. Optikou mladého chalana sa to prejavilo najmä v móde, teda v obliekaní a samozrejme [...]

Nole

09.01.2022

Myslím, že už od roku 2008 chodím s celou rodinou za dvojicou ľudí, manželmi, ktorí žijú v chalúpke v hlbokom lese nad Terchovou. Tí ľudia sa rozhodli, žiť mimo civilizácie bez elektriny a wifi, ale to nie je v tomto príbehu teraz podstatné. Postupne týchto manželov objavili stovky pútnikov, alebo ak chcete hľadačov zo Slovenska aj Čiech. Nikomu nevadia so svojim [...]

Kaczynski lech

Poľská vláda čelí kritike za spochybnenie ruskej stopy v Kaczyňského kauze

19.04.2024 23:16

Letecké nešťastie sa odohralo 10. apríla 2010 pri meste Smolensk na západe Ruska.

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Azerbajdžan / Vojak /

Arménsko súhlasilo s vrátením štyroch okupovaných dedín Azerbajdžanu

19.04.2024 20:07

Dohoda sa zrodila na stretnutí, ktoré viedli podpredsedovia vlád oboch krajín.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 39
Celková čítanosť: 183257x
Priemerná čítanosť článkov: 4699x

Autor blogu

Kategórie