Založ si blog

Nesnažte sa radiť iným!

Myslím to celkom vážne! Môj ďalší poznatok na ceste životom je, že neslobodno ľuďom z nášho pohľadu radiť, dávať akékoľvek posolstvá, ani dávať rozumy „ako by to malo byť správne“.

Situácia sa mení, ak ste o radu požiadaný. Mení to síce zásadne situáciu, ale vo finále to nemení fakt, že žiadateľovi poradíme vždy len z nášho subjektívneho pohľadu, nech už sme fundovaný v danej oblasti akokoľvek. Nehovorím tu samozrejme o právnom poradenstve a pod.

Ak sa niekomu napríklad môže zdať neprijateľné, keď muž odovzdá celú výplatu žene, ktorá je na materskej, po práci navarí, obriadi deti, stihne aj nakúpiť, večer deti okúpať a podobne, tak tomu mužovi sa tento stav môže zdať vcelku optimálny – takpovediac „v pohode“. Je to vždy o uhle pohľadu a v neposlednom rade o očakávaniach každého z nás. Sú stovky situácii- nepochybujem, že každý máte vo svojom okolí niekoho, koho životný štýl Vám príde slušne povedané neadekvátny.

Ďalší dôvod prečo si myslím, že netreba radami plytvať je to, že je dôležité zažiť si rôzne situácie, respektíve nazbierať skúsenosti. Príklad: Nedávno mi jeden kamarát, asi o 20 rokov mladší odo mňa porozprával, ako ťažko sa mu nadväzuje vzťah so ženou, ako veľmi by chcel trvalý, vyvážený vzťah s peknou dievčinou. Keďže z môjho pohľadu je mladík sympatický a dobre situovaný, tak som ho povzbudil , že to všetko príde. Onedlho mi volal, že sa zoznámil s krásnou dievkou, ktorá ho očarila. Začali sa stretávať a všetko vyzeralo veľmi sľubne. Pomerne rýchlo sa vzťah prehĺbil a strávili spoločný víkend na horách. Po spomínanom víkende som sa mu so zvedavosťou ja sám ozval. Na moju otázku ako sa vyvíja vzťah mi úprimne povedal, že všetko bolo super, prežili nádherné dni a naplnili sa dokonca všetky jeho očakávania, ale zároveň pre mňa prekvapujúco dodal, že on nebude v tom vzťahu pokračovať. Na moju otázku, že prečo, mi mladík oznámil, že by si chcel v tomto období života viac užívať skôr krátkych ľúbostných románikov a že mu skrátka vzťahy z kategórie „one night stand“ vyhovujú viac, ako hlbší vzťah. Keďže zo skúsenosti viem, že Vás takéto promiskuitné hrátky naozaj neurobia šťastným, tak som sa už aj chystal „rozdávať rozumy“, ale rýchlo som sa uvedomil, že aj tento mladík si touto skúsenosťou musí prejsť- jednoducho- on by mi to neuveril.

Nuž a to je ďalší dôvod: Ľudia Vám neuveria! Mám mamu, ktorej lekári predpísali -a teraz nepreháňam-24 druhov liekov! Je síce diabetik, ale inak je to mentálne vitálna 75 ročná žena, ktorá chodí po obchodoch s paličkou. Ja nie som lekár, ale zdravý rozum mi jednoznačne vraví, že brať také množstvo chemických liekov, je taká neprimeraná záťaž na pečeň, ale aj ostatne orgány, že v poslednom období riešime len šialené vedľajšie účinky rozličných liekov, ktoré jej neskôr lekári vysadzujú a nahrádzajú inými. Nemusíte so mnou súhlasiť, ale som presvedčený, že dve tretiny tých liekov berie celkom zbytočne. Keď jej však toto ktorýkoľvek člen rodiny vrátane mňa povie, tak nám to jednoducho neuverí. Má úžasný pocit satisfakcie, keď ide raz do mesiaca do lekárne, kde jej za doplatok naplnia obrovskú igelitku liekmi od výmyslu sveta. Vtedy sa cíti v bezpečí.

Myslím si, že je dôležité človeka nechať si „odžiť“ akúkoľvek, hoci často bizarnú, veľmi často aj nebezpečnú (drogy, alkohol) skúsenosť. Samozrejme, nemám na mysli deti a mladých do 18 rokov!

Moje ponaučenia, alebo nazvime to „know-how“ naozaj prišli len cez empirickú, vlastnú skúsenosť. Ak už naozaj chcete niekomu poradiť, tak sa o to pokúste „nepriamo“ a to inšpirovať iných svojim vlastným správaním a podobne.

Slová rodičov boli pre mňa len „kecy“ a na slová učiteľov si jednoducho nepamätám. Zato prvú cigaretu, z ktorej som sa povracal si pamätám dodnes:)

 

Lipnutie

14.12.2022

Lipnutie je vždy a v každej situácii negatívne. Časté býva lipnutie v partnerskom zväzku. Aj keď majú partneri medzi sebou láskou naplnený harmonicky vzťah, lipnutie ho môže len narušiť, v horšom prípade celkom zničiť. V prípade, keď sa partneri rozídu, pretože láska vyprchala a jeden z partnerov naďalej lipne na bývalom partnerovi, ide o silne patologicky jav. [...]

Tuzex

20.09.2022

Detstvo aj dospievanie som prežil v obci v bezprostrednej blízkosti nášho hlavného mesta. V tom období, na prelome sedemdesiatych o osemdesiatych rokov minulého storočia, bol u nás v krajine akútny nedostatok určitého druhu tovaru. Dalo by sa vlastne povedať, že všetkého tovaru. Optikou mladého chalana sa to prejavilo najmä v móde, teda v obliekaní a samozrejme [...]

Nole

09.01.2022

Myslím, že už od roku 2008 chodím s celou rodinou za dvojicou ľudí, manželmi, ktorí žijú v chalúpke v hlbokom lese nad Terchovou. Tí ľudia sa rozhodli, žiť mimo civilizácie bez elektriny a wifi, ale to nie je v tomto príbehu teraz podstatné. Postupne týchto manželov objavili stovky pútnikov, alebo ak chcete hľadačov zo Slovenska aj Čiech. Nikomu nevadia so svojim [...]

20. rokov od vstupu Slovenska do NATO, prezidentka Zuzana Čaputová, Marián Kurilla

Garancia bezpečnosti či strata suverenity? Slovensko chráni povestný „bezpečnostný dáždnik“ z NATO už dvadsať rokov

29.03.2024 09:30

NATO presadzuje predovšetkým mierové riešenie sporov. Ak však diplomatické úsilie zlyhá, disponuje vojenskými silami pre zabezpečovanie krízového manažmentu.

Maryland most

Maryland dostane od vlády po zrútení mosta 60 miliónov dolárov

29.03.2024 08:37

Dvoch robotníkov sa podarilo zachrániť, u ďalších šiestich už úrady potvrdili úmrtie.

Fabrika Kia - Teplička nad Váhom

Vláda chce zaplátať migrantmi zo Strednej Ázie dieru na trhu práce. Ako útok v Moskve zmení tento zámer?

29.03.2024 08:00

Po tom, čo skupina teroristov pôvodom z Tadžikistanu zabila v Moskve 139 ľudí, sa slovenské zložky rozhodli posilniť bezpečnostné opatrenia

Rusko, Ukrajina

ONLINE: Masívny útok opäť cielil na ukrajinskú energetiku. Poliaci poslali do vzduchu lietadlá

29.03.2024 07:45, aktualizované: 09:06

Rusko masívne útočí na ukrajinskú energetiku, ktorá je v zložitej situácii. Keď Rusi spúšťajú útoky, Poliaci posielajú do vzduchu lietadlá.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 39
Celková čítanosť: 182652x
Priemerná čítanosť článkov: 4683x

Autor blogu

Kategórie