Založ si blog

Čo nás tu čaká?

Tak veľmi si v posledných dňoch uvedomujem, ako mi chýba tá skutočná duchovná zrelosť. Dokonca som zhrozený sám zo seba, že sú situácie, kedy nedokážem byť ani empatický.

Totiž, tí ľudia, ktorí sú naozaj duchovne zrelí ma učia, že všetko na svete tu má svoje miesto. Dokonca aj vojny, ľudská závisť, alebo napríklad aj ľudská hlúposť, respektíve nevedomosť. Tak ako tu  v posledných rokoch pribúda viac „svetla“ -rozumej oveľa viac „otvorených“ ľudí, ako v minulosti, už len taký príklad , že na pápežskom stolci sedí človek ako František. Rovnako tak však pribúda „temnoty“- zhoršená medzinárodná politická situácia, vojna na Ukrajine, utečenci a v neposlednom rade ešte agresívnejšia mediálna manipulácia a podobne.

Neviem si udržať nadhľad a len s pokojom a pokorou pozorovať tých nešťastných mladých ľudí v okolí biznis centier, kde pracujú ako novodobí otroci, veľmi často do večerných hodín,

Neviem to už často ani precítiť, ako môžu tí často na prestížnych univerzitách vyštudovaní ľudia,  dobrovoľne sa zaradiť do stáda a pristúpiť na túto bizarnú hru. Celý život splácať hypotéku, absolútnu väčšinu času stráviť často  bezduchými aktivitami, ktoré vo finále prinášajú kľúčový profit len pre tých ľudí tam hore.

Mám tak mizernú toleranciu, že už mi nejde ani pochopiť, ako sa niekto môže nechať „namotať“ na to, že šťastie v živote mu prinesie dvojmetrový televízor, ipad, iphone, alebo dokonca lístok na koncert Robbieho Williamsa za 100 euro. Učia ma, že každý si tu svoju cestu musí prežiť, vyskúšať. Ja vám však hovorím, že v ničom podobnom to TRVALÉ šťastie nenájdete! Poznám totiž desiatky tých vskutku najbohatších ľudí, s mnohými dodnes spolupracujem, tykám si s nimi a mám možnosť naozaj zblízka pozorovať ich každodenný život.

Nikto tam nenašiel trvalé šťastie! Tí ľudia z prvotného stavu nadšenia, opojenia a hojnosti postupne upadajú do bezútešnej duševnej úzkosti a často končia na antidepresívach. Veď sa pozorne pozrite  na výraze tvári  ľudí v tých veľkých autách… A je jedno čí mužov, alebo žien.

Sám robím prakticky celý život v médiách, viem aké je jednoduché predovšetkým mladých ľudí, respektíve deti zmanipulovať prakticky na čokoľvek. Myslím si, že to začína byť už nebezpečné, aké pseudohodnoty sú „podstrkované“ týmto cieľovým skupinám. Tie trendy som zaznamenal už v 90 tych rokoch, keď som trávil nejaký čas v USA a videl som aké množstvo dievčat si dvíhalo sebavedomie plastickými operáciami, aké tlaky vytvárali na rodičov aby bývali „v správnej“ štvrti a podobne. Vtedy nám to na Slovensku bolo relatívne vzdialené- dnes je to tu, najmä v hlavnom meste, aktuálna realita.

Tí čo ma poznajú vedia, že som skôr „vtipálek“ a radšej by som tu dnes písal nejakú vtipnú príhodu, žiaľ chvíľami sa mi ťažko hľadá zdroj spoločenského optimizmu.

Vo finále však vôbec napriek tomu nepochybujem, že toto všetko tu tiež má svoje miesto a veci potrebujú iba čas. Je to všetko otázka vývoja, preto sa- a to v prvom rade- musím ešte viac naučiť trpezlivosti!

 

Lipnutie

14.12.2022

Lipnutie je vždy a v každej situácii negatívne. Časté býva lipnutie v partnerskom zväzku. Aj keď majú partneri medzi sebou láskou naplnený harmonicky vzťah, lipnutie ho môže len narušiť, v horšom prípade celkom zničiť. V prípade, keď sa partneri rozídu, pretože láska vyprchala a jeden z partnerov naďalej lipne na bývalom partnerovi, ide o silne patologicky jav. [...]

Tuzex

20.09.2022

Detstvo aj dospievanie som prežil v obci v bezprostrednej blízkosti nášho hlavného mesta. V tom období, na prelome sedemdesiatych o osemdesiatych rokov minulého storočia, bol u nás v krajine akútny nedostatok určitého druhu tovaru. Dalo by sa vlastne povedať, že všetkého tovaru. Optikou mladého chalana sa to prejavilo najmä v móde, teda v obliekaní a samozrejme [...]

Nole

09.01.2022

Myslím, že už od roku 2008 chodím s celou rodinou za dvojicou ľudí, manželmi, ktorí žijú v chalúpke v hlbokom lese nad Terchovou. Tí ľudia sa rozhodli, žiť mimo civilizácie bez elektriny a wifi, ale to nie je v tomto príbehu teraz podstatné. Postupne týchto manželov objavili stovky pútnikov, alebo ak chcete hľadačov zo Slovenska aj Čiech. Nikomu nevadia so svojim [...]

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 39
Celková čítanosť: 183434x
Priemerná čítanosť článkov: 4703x

Autor blogu

Kategórie