Založ si blog

Fenomén „hejterstva“ a nielen virtuálnej zloby

V krátkom časovom úseku píšem druhý blog na spoločenskú tému, ktorá silno rezonuje veľmi dlhú dobu. Ak sa na niečom zhodnú politológovia, ale aj bežní občania, naprieč celým politickým  spektrom, tak je to absencia morálnych autorít. Keď som v 89 roku stál na námestí SNP, tak dodnes cítim to chvenie a najmä naprostú kredibilitu, keď sa pred ten dav postavil Alexander Dubček. Podobne som vnímal ja osobne, aj keď prehovoril pán Chudík. Podobné morálne autority na Slovensku zúfalo chýbajú, ale aj vďaka tejto nezvyčajnej a zložitej dobe, vidím svetlo na konci tunela. Objavil sa človek menom profesor Krčméry. Vedel som, že existuje medzinárodne rešpektovaný a uznávaný lekár, ktorý pomáha všade tam , kde práve treba. Doba koronavírusu mu dala ešte viac priestoru, aby ho mohli počuť aj ľudia, ktorým meno Krčméry doteraz veľa nehovorilo. Je tu odrazu počuť slová múdreho, pokorného, a v neposlednom rade duchovne založeného človeka. Chcem zdôrazniť, že keď som sa na pána profesora informoval v medicínskom prostredí, tak som nedostal jedinú negatívnu reakciu. Tí ľudia ho rešpektujú, ten človek má medzinárodný kredit, zjavne stojí v každej situácií nad vecou, nesmierne múdro a duchovne zrelo odpovedá na často laické otázky novinárov a vystrašenej verejnosti. Prirodzeným spôsobom upokojuje okolie najmä duchovnou zrelosťou. Výhodou týchto „otvorených“ ľudí je často otázka smrteľnosti, ktorú už majú dávno vnútorne vyriešenú. Ten duchovný vhľad ľudí oslobodzuje od strachov. Je to dôležité.

V tomto denníku, kde píšem blog, bola v sobotu uverejnená nasledujúca odpoveď profesora Krčméryho: „Aj jeden aj druhý premiér urobili opatrenia dobre. Nehľadajme chyby v minulosti, lebo ich už nevieme napraviť. Pamätajme si chyby len nato, aby sme sa z nich v budúcnosti poučili“.

Áno, priznávam, že je to v mojom prípade asi osobné, neznášam, keď sa politici škriepia, kto čo urobil, je mi až nevoľno, keď vidím osobné invektívy v televíznych debatách. Zaujímavé je, že pred niekoľkými dňami som sledoval politickú debatu bývalého premiéra so súčasným predsedom Národnej rady. Boris Kollár si vzal slovo a veľmi úprimne a pokojne poďakoval Pellegrinimu aj Denise Sakovej za opatrenia, ktoré urobili pre túto krajinu! O niekoľko minút som prepol, myslím na verejnoprávnu televíziu, kde debatoval Richard Sulík s bývalým ministrom Žigom. Sulík naživo povedal, že sa chce poďakovať predchodcovi, v akom stave mu zanechal celý ministerský aparát. Ďalšiu hodinu sa konštruktívne  a veľmi slušne bavili na väčšinou ekonomické témy a myslím, že aj tu sa vo veľkej väčšine zhodli.

Je mi jasné, že je tu časť populácie, ktorej intrigánsky a silne konfrontačný spôsob vedenia politiky vyhovuje. Jedinú možnosť, ako som mohol odsledovať o aké typy ľudí v zásade ide, bola sociálna sieť. Na sociálnej sieti mám niekoľko stoviek „friends“, samozrejme, že väčšinu z nich poznám. Mám hlboké presvedčenie, že ľudia, ktorí žijú v harmonických zväzkoch, ľudia, ktorí sú duševne zrelí s istou dávkou intelektu, vďačnosti, pokory a prirodzenou fundamentálnou túžbou po harmónii, sa nemôžu a ani z mojich skúsenosti nestotožňujú s disharmonickým, pripadne invektívnym riadením spoločnosti, krajiny. Z môjho pozorovania tých respondentov, ktorí majú ustavičnú potrebu „hejtovať“ na dennej báze som zistil, že ide o ľudí, s ktorými sa život nemazná. Od údesnej samoty, cez disharmonické, často nefunkčné alebo skôr vôbec žiadne vzťahy, až po oveľa smutnejšie osudy. Aj táto skúsenosť ma však opäť posunula ďalej a dovolím si tvrdiť, že dnes sa predsa len pozerám na „hejterov“ s väčším pochopením. Uvedomil som si, že nikto  komu sa niečo podobné neprihodilo, týchto ľudí neprecíti.

A tak som prestal tých ľudí posudzovať, resp. odsudzovať, ale hľadám si cestu k nim formou súcitu.

Aj profesor Krčméry a jeho múdrosť ma inšpirovali k tomu, aby som nad nikým nelámal palicu. Medzi poslancami OĽaNO , ktorí sedia v parlamente mám niekoľko priateľov, jedného výborného a blízkeho priateľa. Sú to krásni, čistí ľudia! Vravia mi: „on to myslí dobre a chce tu byť naozaj pre každého“. Veľmi tomu chcem veriť. Kiež by ho pokora a ľudskosť pána profesora inšpirovala.

Lipnutie

14.12.2022

Lipnutie je vždy a v každej situácii negatívne. Časté býva lipnutie v partnerskom zväzku. Aj keď majú partneri medzi sebou láskou naplnený harmonicky vzťah, lipnutie ho môže len narušiť, v horšom prípade celkom zničiť. V prípade, keď sa partneri rozídu, pretože láska vyprchala a jeden z partnerov naďalej lipne na bývalom partnerovi, ide o silne patologicky jav. [...]

Tuzex

20.09.2022

Detstvo aj dospievanie som prežil v obci v bezprostrednej blízkosti nášho hlavného mesta. V tom období, na prelome sedemdesiatych o osemdesiatych rokov minulého storočia, bol u nás v krajine akútny nedostatok určitého druhu tovaru. Dalo by sa vlastne povedať, že všetkého tovaru. Optikou mladého chalana sa to prejavilo najmä v móde, teda v obliekaní a samozrejme [...]

Nole

09.01.2022

Myslím, že už od roku 2008 chodím s celou rodinou za dvojicou ľudí, manželmi, ktorí žijú v chalúpke v hlbokom lese nad Terchovou. Tí ľudia sa rozhodli, žiť mimo civilizácie bez elektriny a wifi, ale to nie je v tomto príbehu teraz podstatné. Postupne týchto manželov objavili stovky pútnikov, alebo ak chcete hľadačov zo Slovenska aj Čiech. Nikomu nevadia so svojim [...]

Rusko Navaľnyj úmrtie

Biskup na Veľký piatok prirovnal zaobchádzanie s Navaľným k osudu Ježiša

29.03.2024 15:17

„Skončil až v neľudskom gulagu v polárnom ľade," povedal. Zvyšok sveta uvidí "jeho posolstvo slobody" vo večnosti, povedal biskup.

Rural Emergency Hospitals

Slováci si skryli kódy pod klobúky a nadchli špičkových amerických technológov

29.03.2024 15:00

Organizácia Slovak PRO pomáha Slovákom uchytiť sa na americkom trhu. Kto má skvelé nápady, má šancu uspieť aj v silnej konkurencii v USA.

zalužnyj, syrskyj

Syrskyj: Rusi vypália šesťkrát viac munície. V Charkove sme mohli dosiahnuť viac

29.03.2024 14:16, aktualizované: 15:55

Ukrajinské obranné sily pozdĺž celej rozsiahlej frontovej línie podľa neho majú len minimum zbraní a munície.

Maďarsko polícia pobodanie péter baumann

Obeť a dvoch zranených si vyžiadal výbuchu v bytovke v Budapešti

29.03.2024 13:10, aktualizované: 15:42

Evakuovať museli 50 ľudí.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 39
Celková čítanosť: 182661x
Priemerná čítanosť článkov: 4684x

Autor blogu

Kategórie