Na konci mesiaca september prestane vysielať rádio Anténa Rock. V mladosti som zažil, ako rádio, v ktorom som pracoval, skončilo. Bolo to však dosť dávno a najmä išlo o z pohľadu počúvanosti malé rádia /rádio RMC a rádio Ragtime/.
Rádio Anténa Rock bol úspešný projekt. Podľa jediných relevantných dát v tejto krajine, ktoré merajú počúvanosť rozhlasových a televíznych staníc – spoločnosti Median, si rádio Anténa Rock naladilo denne viac ako 150 tisíc ľudí. Počet týždenných poslucháčov sa blížil k 400 tisíc a podiel na rozhlasovom trhu /share/ namerali Anténe Rock cez 3,6%, čo ho radí na 6.miesto počúvanosti komerčných rozhlasových staníc. Ja som ten, čo som tam mal od prvého dňa na starosti hudbu. A budem žiaľ aj ten, ktorý to v posledný septembrový deň s kolegami vypnem.
Rádio Anténa Rock sme preformátovali z niekdajšieho rádia Anténa, ktoré malo nízku počúvanosť. Spolu s naším anglickým a švédskym konzultantom a po precíznej mapovacej štúdii sme sa rozhodli pre rockový formát. Vopred sme vedeli aj limitujúce faktory: v našom regióne nie príliš početná target group /cieľová skupina/ a slabšie pokrytie / zhruba 50% územia Slovenska/ . Napriek tomu sme vedeli, že keď to rádio nastavíme profesionálne, pridáme k tomu úprimnú vášeň a entuziazmus, tak to môže fungovať. Po 7 rokoch sme sa dostali paradoxne k najvyšším číslam počúvanosti. Prekročili sme 100 tisíc followerov na facebooku, máme úžasné a mimoriadne početné interakcie na nespočetne veľa našich udalostí, ako hecovačky, Live koncerty a podobne.
Viem však, že vás zaujíma jediné – prečo, keď máme dobré čísla počúvanosti a desaťtisíce ľudí si denne naladia rádio Anténa Rock, ho ideme vypnúť? Na túto legitímnu otázku by vám vedel zodpovedne odpovedať iba náš akcionár. Ja vám môžem povedať len informáciu, ktorá sa dostala k nám. Ani pri spomínaných – z môjho pohľadu solídnych číslach počúvanosti, si Anténa Rock nevie reklamou zarobiť na prevádzku. Najvyššia položka sú vysielače, tie platby idu ročne do stoviek tisíc Eur. Vysokou položkou sú poplatky za autorské pravá, niečo mzdy pre tých zopár nadšencov, ktorí sa na programe podieľajú. Suma sumárom, rádio , ktoré má počúvanosť okolo 3,5% a teda tých 150 tisíc denných poslucháčov, sa obchodne neuživí. Je legitímne, že majitelia to berú výhradne ako biznis. Môžeme si my aj vy o tom myslieť čo chcete, v trhovej spoločnosti tak tieto spoločnosti konajú na dennej báze. Dnes ten „čierny Peter“ padol na rádio, o ktorom sa bavíme.
Na záver si neodpustím zopár faktov – nie domnienok. Vraciam sa k tomu čo som spomenul v úvode tohto blogu- že išlo o úspešný projekt: S minimom zamestnancov, prakticky s 3-4 ľuďmi s patričným nadšením sme dokázali v každom meranom segmente predbehnúť štátne rádio FM, na ktorého vysielaní sa podieľajú desiatky ľudí. Rádia porovnateľného žánru ani neriešte, nech už máte na mysli ktorékoľvek rockové rádio, tak vedzte, že ich počúvanosť nikdy neprekročila 10 tisíc ľudí a to som to číslo trosku prehnal, lebo objektívne – pokusy o rockové rádia mali počúvanosť v stovkách… V žiadnom rádiu som nezažil lojálnejších poslucháčov, fanúšikov!
Neriešte repetíciu, výber pesničiek! Buďte si istí, že sme presne vedeli, prečo hráme toľko skladieb, presne sme testovali afinitu každého jedného titulu na Anténe Rock. Boli sme v každom aspekte slobodní a tí ľudia , ktorí tam pracovali aj nepochybne šťastní. Ja sa im môžem len úprimne poďakovať, Tomaggiovi, Sifonovi, Mary, ale aj Robovi, Andrei a najmä Tomášovi, ktorý sa to snažil zachrániť do posledných síl.
Tak ako píšeme na webe – u nás sa pátos nenosí, keď nejde o život ide o h…o. Musíme všetci akceptovať realitu, že v tejto dobe niekedy nestačí mať len vášeň.
Tak rockové rádio je dobrý nápad. Ale autor... ...
ako by som to,..... A budem žiaľ aj ten,... ...
Figeľ ,.....no jasné ...
Ty tak Radio Vatikan. ...
Ja počúvam hlavne internetové rádiá pri práci.... ...
Celá debata | RSS tejto debaty