Nasledujte vodcu

Dnes som sa opäť, ako každý týždeň, postavil disciplinovane do rady na antigénový test. Aby som mohol ísť pracovať, v mojom prípade aj vysielať do rádia. Ten pocit , keď som stál s tou masou ľudí a najmä nevydarený výter z môjho nosa, ktorý mi spôsobil nepríjemné krvácanie z nosa, ma primäli k napísaniu nasledujúcich riadkov.

Takmer 16 rokov pracujem v manažmente veľkej mediálnej skupiny na Slovensku. Aby ste boli ako mediálny hráč úspešný, tak veľkú časť prostriedkov investujete do prieskumov. Nie len na testovanie hudby, ktorú chcete hrať z rádií, ale zaujímajú nás aj mapovacie štúdie. Zistiť sociálne správanie Slovákov, spoznať ich návyky, potreby, túžby, radosti, starosti. Je to dôležité a verte, že každý relevantný mediálny hráč všade na svete, si nevyhnutne robí podobné mapping study.

Nadnárodná prieskumná agentúra nám niekoľkokrát do roka regrutuje presne vybratú vzorku Slovákov. Dospelých obyvateľov našej krajiny. Za tie roky sme takto „otestovali“ tisíce respondentov. Osobne som vyhodnocoval detailne, aj s pomocou našich zahraničných konzultantov, desiatky mapovacích štúdií, teda tá vzorka ľudí, ktorých som cez dotazníky mohol spoznať, ide do naozaj vysokých čísiel.

Ľudia na Slovensku dobrovoľne a radi zapínajú večer komerčné televízie a pozerajú programy ako Horná dolná, Tvoja tvár znie povedome, Farma, Zámena manželiek a mnoho iných programov, ktoré nájdete v programovej skladbe deň čo deň. Ľudia objektívne a radi čítajú bulvár, preto s jasným náskokom vedie v rebríčku predajnosti denník Nový čas a v časopisoch je líder na trhu cez desaťročie Plus sedem dní. O počúvanosti rádií a hudobného vkusu respondentov nebudem bližšie hovoriť, to je totiž práve môj každodenný job, dovolím si vás len ubezpečiť, že to čo počujete denne z najpočúvanejších komerčných rádio staníc, je len reálne zrkadlo hudobného vkusu našich občanov. Žiaden Šostakovič, ale ani Herbie Hancock a áno, ani Katarzia či Andrej Šeban.

Tak ako tu niet komerčnej televízie, ktorá vám odvysiela v hlavnom vysielacom čase operu, koncert, ba dokonca ani zmysluplný európsky film.

Ak tu teda hľadáte kultúrnosť, duchaplnosť, estetiku či nebodaj zmysluplné posolstvo, tak ste vedľa. Okrem toho je doležíte vedieť, že majorite ľudí celkom chyba kritické myslenie. Nasledujú vodcu, často bezmyšlienkovite. Vnímam to prakticky denne.

Prečo to však píšem? Je z môjho pohľadu celkom zrejmé, že politici sú len zrkadlom obyvateľov krajiny, v ktorej vládnu. Ten náš premiér, je teda z môjho pohľadu signifikantný príklad číreho zrkadlenia tých Slovákov, ktorých skúmame v spomínaných „mapovačkach“. Nie veľmi vzdelaný, prostoreký, s nízkou mierou sebareflexie, trošku vzťahovačný a so silným presvedčením, že každý naokolo mu ubližuje, alebo sa o to aspoň usiluje. Nuž a slovenské špecifikum: Všetci okolo neho kradnú! Na zlodejstvo sú Slováci enormne citliví. Súvisí to najmä s historicky nižším sebavedomím nášho národa a roky trvajúcim strádaním. Preto veľmi citlivo reagujú na materiálne bohatstvo, ale žiaľ aj akýkoľvek úspech spojený s významnou finančnou odmenou . Aj tá Petra Vlhová bude milovaná, len dovtedy dokedy významne nezbohatne. To sa na Slovensku neodpúšťa.

Myslím, že dobrý príklad je momentálne sudkyňa, ktorá je takmer rok v kolúznej väzbe, aktuálne na prahu života a smrti, ale nebadám, žiadne veľké pobúrenie u občanov Slovenska. Dôvod je ten, že tá žena je onálepkovaná, ako skorumpovaná. Vraj brala úplatky. To, že sa denne pokúša o samovraždu, že má doma deti, rodinu, že je to nepochybne ľudská bytosť a je vo vyšetrovacej väzbe nehorázne dlhý čas, čo je neštandardné v akejkoľvek inej európskej krajine, veľmi nikoho nezaujíma. Lebo ona kradla. Vraj.

Nuž, keďže som vám v úvode priblížil mediálne priority Slovákov, tak ma to vlastne ani neprekvapuje. Neprekvapuje ma to však najmä preto, lebo ľudia sa správajú vlastne rovnako stále. Menia sa len okolnosti. Ľudia zostávajú rovnakí.

Celkom na záver, viem a nepochybujem o tom, že aj čitateľ tohto blogu môže aj v tejto chvíli počúvať klasickú hudbu, byť milovník opery, alebo pozerať kvalitné filmy na ČT art, alebo iných kanáloch. Buďte si však celkom istí, že ste len výnimka, ktorá potvrdzuje pravidlo. Je vás šialene málo.

USA-zopár faktov, o ktorých ste asi netušili.

23.08.2024

Pred časom sme sa celkom náhodou na dovolenke v Mexiku zoznámili s manželským párom z mesta Kansas city v USA. Prakticky v momente sme si vzájomne porozumeli a viedli hodinové debaty. Slovo dalo slovo a o ďalší rok sme sa stretli opäť v Mexiku, s tým že keď sme s manželkou odchádzali, srdečne sme našich nových priateľov pozvali na výlet k nám, na Slovensko. [...]

Lipnutie

14.12.2022

Lipnutie je vždy a v každej situácii negatívne. Časté býva lipnutie v partnerskom zväzku. Aj keď majú partneri medzi sebou láskou naplnený harmonicky vzťah, lipnutie ho môže len narušiť, v horšom prípade celkom zničiť. V prípade, keď sa partneri rozídu, pretože láska vyprchala a jeden z partnerov naďalej lipne na bývalom partnerovi, ide o silne patologicky jav. [...]

Tuzex

20.09.2022

Detstvo aj dospievanie som prežil v obci v bezprostrednej blízkosti nášho hlavného mesta. V tom období, na prelome sedemdesiatych o osemdesiatych rokov minulého storočia, bol u nás v krajine akútny nedostatok určitého druhu tovaru. Dalo by sa vlastne povedať, že všetkého tovaru. Optikou mladého chalana sa to prejavilo najmä v móde, teda v obliekaní a samozrejme [...]

pápež

Pápeža Františka v nedeľu prepustia z nemocnice

22.03.2025 18:32

Osemdesiatosemročná hlava katolíckej cirkvi bude po zápale pľúc potrebovať najmenej dva mesiace odpočinku a rehabilitácie.

oheň, smog, dym, Moskva

Zomrel Oleg Gordijevskij, jeden z kľúčových špiónov studenej vojny a britský „krtko“ v KGB

22.03.2025 17:50

Na jeho kariéru mali vplyv aj udalosti v Československu v auguste 1968.

Serbia Protests

Srbský vicepremiér sa radil v Moskve so Šojguoum, ako zabrániť revolúcii

22.03.2025 17:30

Moskva udržiava dialóg s Belehradom s cieľom zabrániť prozápadnej "farebnej revolúcii", uviedol Šojgu.

Ukrajinské náborové video do armády, cheeseburger, čísburger

VIDEO: Aj takto lákajú mladých Ukrajincov do vojny: Za náborový príspevok milión hrivien si môžeš kúpiť 15 625 čísburgerov

22.03.2025 17:00

Ukrajina zatiaľ nezaviedla povinnú mobilizáciu do 24 rokov vo vojne s Ruskom. Mladých ľudí láka do armády iným spôsobom, na tiktoku aj fastfoodom.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 40
Celková čítanosť: 196352x
Priemerná čítanosť článkov: 4909x

Autor blogu

Kategórie